KAKO SPODBUDITI OTROKA, DA PODARI RABLJENE IGRAČE?

Dodano: 31.05.2020

Če vaši otroci že dlje časa ne uporabljajo nekaterih igrač, je pravi čas, da razmislite o tem, da bi jih podarili. A kako do tega pripraviti otroka?

Pogovor o dobrodelnosti
Pri pogovoru upoštevajte otrokovo starost in zrelost. Z njim se pogovorite, zakaj je dobro podariti. Razložite mu lahko, da se bo z njegovo igračo od zdaj naprej igral drug otrok, ki bi se prav tako rad igral z njo, a je nima. S takim načinom komunikacije bo otrok razumel, da tudi ostali otroci potrebujejo igrače.

Zastavite si cilje
Z otrokom, ki ima veliko igrač, naredite načrt, kaj od tega lahko podarite, pri tem pa upoštevajte njegove želje o tem, katerih igrač ne bo pogrešal. Pri tem si zastavite cilje: npr. na vsako igračo, ki jo obdrži, eno podari. Tako boste naredili prostor za nove igrače, starim pa boste dali priložnost, da bodo ponovno v uporabi. Lahko pa nekaj igrač določite, jim razložite, da so v dobrodelne namene in jim pustite, da sami izberejo, katerim se bodo odrekli.

Ne pozabite vključiti otroka
Morda mislite, da se vaš otrok z določenimi igračami ne igra, vendar bo morda razočaran ugotovil, da njegove najljubše igrače zdaj ni več. Vključite otroka, da se sam odloči, katere igrače bo podaril, saj bo tak način bolj vzpodbuden in manj zavajajoč. Če otrok o tem ne želi nič slišati, ga nekaj dni pustite in čez par dni poskusite ponovno. 

Bodite mu vzor
Bodite iskreni do sebe, saj ste največji vzor otroku prav vi. Če otrok vidi starše, kako podarjajo rabljene stvari, je večja verjetnost, da bo takšno vedenje posnemal. Danes lahko pregledate prepolno omaro in nekaj odvečnih stvari podarite, čez teden dni pa namenite čas otroški škatli za igrače. 

Naj bo zabavno
Da oddajanje igrač ne bo preveč resno in odgovorno, naredite ta dogodek zabaven. Skupaj z otrokom lahko sestavite pesem o razdajanju igrač, zavrtite glasbo, ki jo rad posluša in mu s tem naredite dogodek poseben. Vse, kar bo lahkotno in zabavno, bo pripomoglo k temu, da bo otrok ob podarjanju miren in sproščen in ob darovanju ne bo imel občutka nelagodja ali žalosti. 

Pustite mu čas
Koliko časa traja, da se odločite, ali boste podarili stara oblačila? Ta čas namenite tudi otroku, ki bo za to, da se bo odločil, kaj podariti, potreboval čas. Vzemite si čas in ne hitite, saj bo brez pritiska otrok bolj sproščen in se bo lažje odločal. 

Naj to postane navada
Če se vaš otrok že od majhnega odreka igračam, je manj verjetno, da mu bo v prihodnosti to predstavljalo odpor. Poskusite podarjati v določenem obdobju (npr. pred božičem ali okrog novega leta). Tako boste otroku lažje razložili, da bo s tem naredil prostor za nove igrače.

Poskusite ga prepričati
Če vaš otrok še vedno ni prepričan, da bi svoje igrače podaril, mu predlagajte, naj jih zapre v škatlo. Pojasnite mu, da bodo tam, če se bo z njimi želel igrati. Če bodo po enem mesecu ostale nedotaknjene, mu razložite, da je čas, da jih oddate, saj jih ne bo pogrešal.

Naj se počutijo cenjene
Darovanje vedno vzbudi prijetne občutke. Toda malčkom, ki morda ne razumejo, zakaj njihove igrače izginjajo, ti občutki niso tako prijetni. Povejte jim, da ste ponosni na njih (npr. »Mama je zelo ponosna, da boš podaril dinozavra, zaradi tega se bo zdaj z njim lahko igral nek drug otrok, ki nima te možnosti.«). To bo v njem vzbudilo občutek, da dela veliko stvar. Tako bodo na darovanje začeli gledati pozitivno in ko bo spet čas, da izpraznite škatlo z igračami, bodo to z veseljem storili.

Kam lahko podarim rabljene igrače?
Najprej vprašajte prijatelje in znance, mogoče bo kdo od njih z veseljem sprejel paket. Druga možnost so: Varne hiše, Materinski domovi, Pediatrične klinike, Vrtci, Šole, Zveza prijateljev mladine Slovenije - ZPMS, Rdeči Križ Slovenije, Karitas, UNICEF, Humana, Anina Zvezdica…

Igrače pa lahko, čisto enostavno (in brez stroškov), podarimo tudi preko našega portala DingDong.si

 

POJDI NA STRAN

Hvala da podarjate!


Avtor: Nuša

Naložbo izdelave spletne strani, mobilne aplikacije, spletne trgovine in rezervacijske platforme sofinancirata Republika Slovenija in Evropska Unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.

2 paket